Poniżej zalecane okresy wymiany elementów rozrządu dla samochodów marki Ford:

Ford KA (MK1):

wszystkie silniki mają łańcuch

Ford KA 2009 (MK2):

1,2l Duratec (benzyna) – co 100.000km lub co 5 lat (przy jeżdzie na krótkich dystansach częściej)

1,3l Doratorq (diesel) – łańcuch

Ford Puma:

1,4L/1,6L Zetec-SE – co 150.000 km lub co 10  lat

1,7L Zetec-S – co 120.000 km lub co 5  lat

Ford Fiesta 96

1,25L/1,4L/1,6L Zetec-SE – co 150.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura DE do 08/97 – co 60.000km lub co 5  lat

1,8L Endura DE do 09/97 – co 105.000 lub co 5  lat

1,8L Endura DI – co 150.000 km lub co 10  lat

Ford Fiesta 2002,25

1,25L/1,4L/1,6L Duratec 16V – do rocznika 2006 co 160.000 lub co 10  lat

1,25L/1,4L/1,6L Duratec 16V – do rocznika 2006 co 160.000 lub co 8  lat

1,4L/1,6L Duratorq-TDCI – do rocznika 2006 co 240.000 lub co 10  lat

1,4L/1,6L Duratorq-TDCI – do rocznika 2006 co 200.000 lub co 8  lat

Ford Fusion 2002,75

1,25L/1,4L/1,6L Duratec 16V – do rocznika 2006 co 160.000 lub co 10  lat

1,25L/1,4L/1,6L Duratec 16V – do rocznika 2006 co 160.000 lub co 8  lat

1,4L/1,6L Duratorq-TDCI – do rocznika 2006 co 240.000 lub co 10  lat

1,4L/1,6L Duratorq-TDCI – do rocznika 2006 co 200.000 lub co 8  lat

Ford Mondeo 97 (08/96 – 09/00) (MK2)

1,6L/1,8L/2,0 Zetec-E – do 05/98 z autom. napinaczem co 120.000 km lub co 5  lat

1,6L/1,8L/2,0 Zetec-E – do 05/98 bez autom. napinacza co 150.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura-DE – do 08/97 co 60.000 km lub co 5  lat

1,8L Endura-DE – do 09/97 co 105.000 km lub co 5  lat

Ford Mondeo 2001 (10/00 – 01/07) (MK3)

wszystkie modele mają łańcuch

Mondeo 2007,5 (02/07 – ) (MK4)

1,6L Duratec-16V TI-VCT – co 160.000 km lub co 8  lat

2,5L Duratec-ST – co 200.000 km lub co 10  lat

1,8L Duratorq TDCI – co 160.000 km lub co 8  lat

2,0L Duratorq TDCI – co 200.000 km lub co 10  lat

2,2L Duratorq TDCI – co 200.000 km lub co 10  lat

Ford Escort

1,4L/1,6L CVH – co 60.000 km lub co 5  lat

1,4L PTE – co 60.000 km lub co 5  lat

1,6L/1,8L/2,0 Zetec-E – do 05/98 z autom. napinaczem co 120.000 km lub co 5  lat

1,6L/1,8L/2,0 Zetec-E – do 05/98 bez autom. napinacza co 150.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura-DE – do 08/97 co 60.000 km lub co 5  lat

1,8L Endura-DE – do 09/97 co 105.000 km lub co 5  lat

Ford Focus 99’

1,4L/1,6L Zetec-SE – co 160.000 km lub co 10  lat

1,8L/2,0L Zetec-E –co 160.000 km lub co 10  lat

2,0L Duratec RS – co 160.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura DI –  co 150.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura DI – co 160.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura TDCI –  co 150.000 km lub co 10  lat

1,8L Endura TDCI –  co 160.000 km lub co 10  lat

Ford Focus 2004,75

1,4L/1,6L Duratec-16V – co 160.000 km lub co 8  lat

2,5L Duratec-ST – co 200.000 km lub co 10  lat

1,6L/2,0L Duratorq TDCI – do rocznika 2006 co 240.000 km lub co 10  lat

1,6L/2,0L Duratorq TDCI – do rocznika 2006 co 200.000 km lub co 10  lat

1,8L Duratorq TDCI – co 160.000 km lub co 8  lat

Ford C-Max

1,6L Duratec-16V – co 160.000 km lub co 8  lat

1,6L/2,0L Duratorq TDCI – do rocznika 2006 co 240.000 km lub co 10  lat

1,6L/2,0L Duratorq TDCI – do rocznika 2006 co 200.000 km lub co 10  lat

1,8L Duratorq TDCI – co 160.000 km lub co 8  lat

Ford Ranger

2,5L Diesel/Turbo Diesel – co 100.000 km lub co 5 lat

2,5L/3,0L Duratorq TDCI – co 120.000 km lub co 5 lat

Ford Maverick

2,0L Zetec-E – co 150.000 km lub co 10 lat

Ford Galaxy 95

1,9L Diesel – rozdzielacz wtrysku co 90.000 km lub co 5 lat

1,9L Diesel – pompowtryskiwacz co 60.000 km lub co 5 lat

Ford Galaxy 2000,75

1,9L Diesel – do 05/03 co 60.000 km lub co 5 lat

1,9L Diesel – do 06/03 co 90.000 km lub co 5 lat

Ford S-MAX/Galaxy 2006,5

2,5L Duratec-ST – co 200.000 km lub co 10 lat

1,8L Duratorq-TDCI – co 160.000 km lub co 8 lat

2,0L Duratorq TDCI – co 200.000 km lub co 10 lat

Ford Transit 92

2,5L Diesel/Turbodiesel – co 90.000 km lub co 5 lat

Ford Transit 95

2,5L Diesel/Turbodiesel – do 07/98 co 90.000 km lub co 5 lat

2,5L Diesel/Turbodiesel – do 08/98 co 80.000 km lub co 5 lat

Tomasz Sadowski