Opel Astra II

Opel Astra II

Silnik i układ jezdny Opla Astry II

Opel Astra 1.7 DTI to w założeniu auto oszczędne a mimo to będące pełnowartosciowym samochodem rodzinnnym dla 5 osób.

Silnik i skrzynia biegów Najważniesza część tej koncepcji samochodu to oczywiście  1,7 litrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem. Nie należy mylić tego silnika ze sławnym 1,7 litrowym turbodieselem o mocy 68 KM. Silnik Opla Astry II z czterema zaworami na cylinder, turbosprężarką i chłodnicą powietrza rozwija moc 75 KM. To grzeczny silniczek gotowy wiernie spełniać swoje obowiązki, ale nic ponadto. Samkuje ten silnik bardziej jak razowiec niż jak trufla. Opel Astra II z tym silnikiem rusza raczej opornie z miejsca i opornie się rozpędza. Dopiero od 2000 obrotów Astra rusza się odrobinę żwawiej. Ale bez szaleństw, diesel wciąż jest nieruchawy. Ta powolność ma jednak swoje zalety w teście Auto Bilda Opel Astra IIz silnikiem 1,7 DTI spalil na 100 km jedynie 4,9 litra ropy.

Opel Astra II silnik

Opel Astra II silnik

Układ jezdny i bezpieczeństwo Dobre prowadzenie i precyzyjne sterowanie – nie ma się do czego przyczepić. ABS i 4 airbagi w serii dbają o bezpieczeństwo w Oplu Astra II.

Nadwozie i wnętrze Opel Astra II jest autem bardzo przestronnym we wnętrzu. Ma więcej miejsca niż przeciętne auto klasy średniej. Do tego elastyczny i pojemny bagażnik. A wszystko to wykonane w porządnej jakości.

Komfort Nie w tym względzie Opel Astra II nic niespotykanego do zaoferowania. Na złęj drodze rzuca i trzęsie.  Przy wysokich obrotach jest głośna. Za to siedzenia są bardzo wygodne.

Opel Astra II wnętrze

Opel Astra II wnętrze

Cena i koszty Za wersję  3-drzwiową Opla Astry II trzeba było zapłacić w roku premiery w Niemczech 28.185 marek. Za podobną cenę dostępna była też od wiosny roku 2000 wersja Opel Astra II Eco 4 ze spalaniem mniejszym jeszcze o 0,4 litra. Z tym samym silnikiem ale poprawioną aerodynamiką, oponami, masą i skrzynią biegów.

Podsumowanie Modelem Astra II Opel powrócił do swoich korzeni. Dobry samochód za niewielkie pieniądze. Mały Opel Astra z dieslem jest alternatywą dla wszystkich, którzy chcą jeździć oszczędnie. Dla tych , którzy chcą jeździć odrobinę szybciej ale mimo wszystko oszczędnie bardziej odpowiednie będzie silnik o mocy 82 KM niż najsłąnszy o mocy jedynie 75 KM.

Opel Astra II

Opel Astra II

Dane techniczne i wyposażenie Opla Astry II

Technika Silnik czterocylindrowy • Pojemność 1686 cm3 • Moc 55 kW (75 KM) przy 4400/min • Moment obrotowy165 Nm przy 1800/min • Skrzynia biegów 5-biegowa manualna • Napęd na przód • Hamulce tarczowe/tarczowe• ABS • Opony 175/70 R 14 S • Bagażnik  370/1180 l • Pojemność zbiornika  52 l • Długość/Szerokość/Wysokość  4110/1709/1425 mm • Masa/Ładunek  1200/495 kg • Przyczepa (z hamulcami) 1150 kg

Wyposażenie seryjne Opel Astry II ABS • cztery airbags

Extrasy w Oplu Astra II klimatyzacja kosztowała 2085 marek • Lakier metalic 755 marek • Centralny zamek  865 marek

Ceny używanego Opla Astry II 1.7 DTI z rocznika 1997 w Polsce wahają się obecnie w okolicach 7 tysięcy złotych

Model Opel Astra 1.7 DTI 16V
Cena w Niemczech w roku premiery 28.185 marek
Spalanie (l/100km) 4,9 ON
Vmax (km/h) 170
od 0 do 100 km/h (s) 14,3
Droga hamowanie ze 100 km/h (m) 40,6
Elastyczność – 80 do 120 km/h na 5 biegu (s) 18,2

źródło:Auto Bild