BMW E39

BMW E39

Obiegowa opinia o BMW E39: BMW jest bardziej sportowe, za to Mercedesy są bardziej trwałe. Test używanego BMW E39 pokazuje, że prawda wygląda zupełnie inaczej.

Jeżeli właściciel dba o swoje BMW E39, to jego długoletniemu żywotowi nic nie stoi na drodze.  Na rynku niemieckim jest obecnie wiele zadbanych egzemplarzy. Różnice cenowe między niepewnymi ofertami osób prywatnych a top ofertami są zadziwiająco niewielkie.  W każdym większym mieście w Niemczech można napotkać co najmniej kilka salonów BMW z ofertą używanych BMW E 39.

BMW E39 kokpit

BMW E39 kokpit

Interesujący jest podział rynku: pomiędzy 10.000 a 20.000 euro samochody dobrze się sprzedaja także kiedy nie maja pełnego wyposażenia opcjonalnego. Na przykład nawigacji.  Powyżej tego zakresu cenowego klienci są już bardziej wybredni. Automat, nawigacja, skóra to juz obowiązek. Trudno sprzedają się egzotyczne kolory nadwozia. Nawet srebrny BMW E39 nie ma łatwo.  Poszukiwane są modele czarne i różne odcienie szarości.

Technologia i elektronika w BMW E39

Bez względu na to czy wybierze się tańsze BMW E39 czy też młodszy i droższy model, nie można tutaj popełnić wielkiego błędu.  BMW piątka ma tylko jedną powszechnie wytykana przez TUV wadę: złe oceny obydwu osi zawieszenia. Nie jest to powód  do radości, ale bywają również gorsze nieszczęścia. Przede wszystkim jeżeli problematyczna strefa jest znana i można ja sprawdzić przed zakupem używanego BMW E39.

BMW E39 zawieszenie

BMW E39 zawieszenie

Innym mankamentem piątki jest lekka tendencja do przegrzewania sie silnika. Warto więc spoglądać na wskaźnik temperatury. Mimo, że często wskazania lampek kontrolnych nie są prawidłowe.

BMW E39 silnik

BMW E39 silnik

Zasadniczo BMW E39 boryka się także z kilkoma usterkami elektroniki , ale jednak w mniejszym stopniu niż większość nowoczesnych aut.  Powodem małej usterkowości jest relatywnie prosta konstrukcja ograniczająca ilość połączeń elektronicznych.  Nie bez znaczenia jest również i to, że BMW E39 ma już ponad 10 lat i po prostu nie zna wielu współczesnych problemów z zaawansowana elektroniką.

BMW E39 reflektor

BMW E39 reflektor

Częstą usterką są uszkodzenia przepływomierza. Inną szybko zużywająca się tarcza sprzęgła, przede wszystkim w silnych benzyniakach.  Nie powinno jednak powstać wrażenia, że BMW E39 zmusza do częstych i kosztownych wizyt w warsztatach. Jest to rozsądne z ekonomicznego punktu widzenia auto klasy średniej  za cenę auta kompaktowego i z jakością, która gwarantuje długotrwałe użytkowanie.

Historia, słabe strony i koszty eksploatacji BMW E39

Historia modelu 9/95 Zmiana warty za poprzedników z serii  E34 przez serię E39. Początkowo tylko jako limuzyna. Silniki: 2.0 l (110 kW/150 KM), 2.5 l (125 kW/170 KM), 2.8 l (141 kW/192 KM) i  2,5-l-turbo diesel z 105 kW. Seryjne boczne airbagi. 3/96 Wprowadzenie silników V8 3,5 l (173 kW/235 KM) i 4.4 l (210 kW/286 KM) 9/98 model BMW 530d  135 kW/184 KM. M5 z silnikiem V8 i mocą 400 KM  9/00 Lifting, nowe charakterystyczne dla piątki reflektory 9/03 Nowa seria E60 zastępuję serię E39

Słabe strony BMW E39 • zasadniczo samochody serii  E39 są godne zaufania i dosyć niezawodne. Irytująca jest słaba wytrzymałość obydwu osi, przede wszystkim z tyłu • w modelach z silnikami benzynowymi z liczą cylindrów od 6 do 8 dochodzi niekiedy do przegrzania silnika, z powodu nieszczelnych przewodów, zepsutej pompy lub termostatu• przede wszystkim modele z lat  1997 i 1998 borykają się z defektami pomp paliwowych. • generalnie modele po liftingu z roku 2003 uważane są za najbardziej niezawodne • hamulce są wytrzymałe, tylko w modelach z silnikami benzynowymi V8 i przy sportowej jeździe szybko się zużywają• przy piątkach z dieslem niekiedy psuje się pompa wtryskowa w układzie Common-Rail.

Specjaliści Auto Bilda polecają przy zakupie używanego BMW E39 model BMW 520d (100 kW/136 KM)

Spalanie testowe: Producent 5,9 l, test 7,1 l (diesel)

źródło: Auto Bild