Dacia rusza w teren z Dusterem. Już na wiosnę 2010. To pierwszy samochód z napędem na wszystkie koła tego producenta.

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia obiecuje bardzo atrakcyjną cenę dla swojego SUVa, jednak bez podawania konkretów. W kuluarach mówi się nieoficjalnie o 15 000 euro w Niemczech za topowy model z napędem 4×4 i silnikiem diesla o mocy 105 KM. W ofercie znajdzie się również Dacia Duster z silnikiem diesla o pojemności 1,5 litra o mocy 85 KM.  Tańsze będą wersje z napędem tylko na przednią oś.

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster korzystać będzie z wypróbowanych technologii koncernu. Napęd 4×4 pochodzi od Nissana. Rumuni stawiają na klasyczne atrybuty SUVów: duża atrapa chłodnicy i zderzaki, ochrona podwozia. Duster ma 4,31 metra długości i 1,82 metra szerokości, w wersji 4×2 waży tylko 1200 kilogramów (4×4 1330 kilogramów). Odstęp kół to 2,67 metra, czyli jest to lekko skrócona platforma Dacii Logan. Idealne warunki do konkurowania ze Skodą Yeti (4,23 metra długości).

Dacia Duster z tyłu

Dacia Duster z tyłu

Kompaktowy SUV ma się również sprawdzić w terenie: z kątem natarcia 30 stopni i katem zejścia 35 stopni oraz prześwitem o wysokości 20 cm – nie powinno być z tym żadnych problemów.

W wersji 4×4 do wyboru są trzy tryby napędu, aktywowane poprzez naciśnięcie guzika. W trybie AUTO Duster jedzie w normalnych warunkach z napędem na przód, dopiero kiedy trakcja staje się słabsza elektromagnetyczne sprzęgło przekazuje do 50% mocy na tylną oś. W czasie jazdy terenowej kierowca może przełączyć się manualnie w tryb 4×4 z blokadą. Do tego dochodzi tryb wyłącznie 2WD do jazdy po normalnych ulicach.

Dacia Duster z boku

Dacia Duster z boku

Jak jednak wiadomo posiadacze aut typu SUV nieczęsto widzą “teren” na własne oczy. Cenią za to wysoką pozycję kierowcy i dużą ilość miejsca na bagaż. Ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów odpowiada wartościom znanym z Logana. Bagażnik ma pojemność 475 litrów (Logan 500). Przy złożonych siedzeniach pojemność wzrasta do 1600 litrów. Dacia Duster jest seryjnie wyposażona w ABS najnowszej generacji i elektroniczny system hamowania EBV.