Toyota Urban Cruiser

Toyota Urban Cruiser

Niecałe 4 metry długości i mocne wejście- mały SUV Toyoty zajmuje nową niszę rynkową. Toyota Urban Cruiser ma właściwy format: zamiast olbrzymiej masy Urban Cruiser oferuje nowoczesną definicję SUVa w atrakcyjnej formie.

Toyota Urban-Cruiser jest tylko o kilka centymetrów dłuższa niż Volkswagen Polo. Czterodrzwiowe auto nie jest może w pełni terenowe, ale za to wysokość siedzenia i proporcje są jak najbardziej a’la SUV. A jako diesel nawet technikę SUV. Wersja 1.4 D-4D Trek (22.950 euro) posiada wariacyjny napęd 4×4 i elektrycznie sterowany dyferencjał 50:50 pochodzący z Toyoty RAV4. Przy normalnej jeździe napędza jedynie przednią oś a w terenie przenosi część napędu na tył.

Toyota Urban Cruiser

Toyota Urban Cruiser

Toyota Urban Cruiser zużywa jedynie 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów

Silnik diesla o mocy 90 KM (205 newtonometrów) nie jest mocarzem. Szczególnie przyspieszanie wychodzi trudno, ponieważ Urban Cruiser mimo wszystko waży prawie 1300 kilogramów. W pełnym biegu auto porusza się bardzo płynnie. Jest też bardzo oszczędne: według producenta Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D spala 4,9 litra ON.  To nowość wśród kompaktowych SUVów. Wersja benzynowa napędzana jest silnikiem 1.33 Dual-VVT. To spokojny silnik montowany w wersji z napędem tylko na przód. W tej wersji auto jest tańsze i kosztuje 16.950 euro. Czterocylindrowy silnik benzynowy tej uboższej wersji rozwija moc 101 KM. Przy pojemności  1,3 l spala wg. producenta jedynie  5,5 litra benzyny na 100 kilometrów.

Toyota Urban Cruiser

Toyota Urban Cruiser

System Start-Stop pracuje dzięki małemu trikowi

System Start-Stop jest w Toyocie Urban Cruiser montowany seryjnie, pracuje szybko i sprawnie. Dzięki małemu technicznemu trikowi nie ma zgrzytania przy uruchamianiu silnika: zębatki rozrusznika i koła zamachowego są w stanie spoczynku stale ze sobą połączone a rozdzielają się dopiero po uruchomieniu silnika. Przyspiesza to rozruch silnika i czyni go cichszym.  Toyota Urban Cruiser porusza się stosunkowo cicho, denerwuje tylko nieco twarde zawieszenie. Mały SUV ma przesuwane tylne siedzenie (ale nie w wersji 4×4), którą można położyć, jednak bagażnik ma wysoki próg i pojemność zaledwie 749 litrów. W tej konkurencji Volkswagen Polo jest zdecydowanie lepszy niż Urban Cruiser.

Toyota Urban Cruiser wnetrze

Toyota Urban Cruiser wnetrze

Komu jest potrzebny Toyota Urban Cruiser

“Uczucie SUVa w rozsądnych proporcjach” powiedział redaktor  AUTO BILDa-Joachim Staat. “To nie właściwości terenowe są sexy w przypadku SUVów, ale wysoka pozycja kierowcy. I to, że te samochody wyglądają inaczej niż reszta. Na tym opiera się rynkowy sukces Toyoty RAV4. Było to auto pionierskie i podobnej wielkości co Toyota Urban Cruiser. Urban Cruiser też będzie hitem! Zobaczycie!”

Natomiast redaktor AUTO BILD Gerald Czajka powiedział: “Czy Toyota zuzyła całą swoją motoryzacyjną inteligencję na model IQ? Na to mi wygląda! Toyota Urban Cruiser jest bezsensownym mixem z optyki off-roadowej i mody na samochody w styli Mini. Całość coś tam na drodze potrafi dokonać, ale nie za wiele. Już czekam kiedy Toyota zaserwuje nam Cross-iQ.”

Toyota Urban Cruiser wnetrze

Toyota Urban Cruiser wnetrze

Dane techniczne Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual-VVT-i
Silnik czterocylindrowy, napęd na przód
Pojemność 1329 cm³
Moc 74 kW (101 KM) przy 6000 U/min
max. moment 132 Nm przy 3800 U/min
Długość/Szerokość/Wysokość 3930/1725/1525 mm
Poj. bagażnika 314–749 l
Spalanie 5,5 l E95
CO2-emisja 129 g/km
Cena w Niemczech od 16.950 Euro

Źródło: Auto Bild