Audi A6 logo

Audi A6 logo

Audi A6 jest autem menadżerskim o bardzo wysokim komforcie jazdy.  Nic w nim nie trzeszczy ani nie stuka. Nawet egzemplarze Audi A6 o przebiegu grubo ponad 100.000 kilometrów wyglądają jeszcze i zachowują się jak nowe.  72 % Audi A6 zostało sprzedanych w Niemczech jako samochody służbowe, więc przy nabywaniu takiego używanego auta można liczyć na to, że nie zaniedbywano przeglądów i napraw.  To dobrze, bo Audi A6 ma swoje mankamenty dotyczące przede wszystkim zachowania się obydwu osi.

Audi A6

Audi A6

Nadwozie i układ jezdny

W maju roku 2004 Audi wezwało wszystkie egzemplarze Audi A6 wyprodukowane w latach 1997 – 1999 na akcję serwisową.  Skontrolowana zostały gumowe silent blocki , które miały tendencję do pękania. W związku z tym ten kto kupuje używane Audi A6 bezpośrednio w salonie Audi nie musi się tym przejmować.  W innym przypadku warto zapytać czy auto uczestniczyło w akcji.

Audi A6 bok

Audi A6 bok

Przy zakupie używanego Audi A6 wskazana jest obecnośc doświadczonego rzeczoznawcy lub mechanika. TUV często meldował w przypadku Audi A6 o uszkodzeniach układu kierowniczego – a laik nie jest w stanie rozponać takiego defektu samodzielnie.

Audi A6 wnetrze

Audi A6 wnetrze

Ocynkowane blachy Audi A6 nie znają problemu rdzy. Jeżeli jednak karoseria została uszkodzona w kolizji to zniszczona zostaje również ochrona antykorozyjna. Także przed tym może ustrzec obecność fachowca.

Audi A6 multitronic

Audi A6 multitronic

Bardzo wygodny jest stosowany w Audi A6 automatyczny system zmiany biegów  Multitronic,  jednak i on czasami stwarza pewne problemy. Starsze skrzynie biegów często gubią olej i szarpią przy przyśpieszaniu. W takim przypadku najczęściej pomaga jedynie radykalne rozwiązanie, czyli wymiana skrzyni biegów na nową.

Audi A6 wnetrze kokpit

Audi A6 wnetrze kokpit

Nie znaczy to jednak, że kupując używane Audi A6 bierzemy na siebie wielkie brzemię problemów.  Mimo wszystko jest to bardzo solidna limuzyna z niewielkimi przypadłościami i korzystnym współczynnikiem utraty wartości.  I…bardzo kuszącą alternatywą dla Golfa.

Audi A6 konsola

Audi A6 konsola

Historia modelu Audi A6

5/97 wejście na rynek Audi A6 (typ 4B), 4×4 początkowo tylko w wersjach z silnikami benzynowymi 12/97 silnik 2.5 TDI 4×4  150 KM i 6biegowa skrzynia, model z silnikiem 1.8  125 KM 3/98 na rynek wchodzi wersja kombi Avant 1/99 seryjne ESP dla modeli z silnikami 2.8 i 2.7 T 3/99 wejście  4.2 quattro (300 KM, V8) 11/99 zmiana automatycznej skrzyni biegów: Multitronic zastępuje Tiptronic 5/01 duży facelift

Audi A6 bagaznik

Audi A6 bagaznik

Słabe strony • układ wydechowy jest co prawda dosyć wytrzymały w porównaniu do innych marek, ale szczególnie w starszych modelach warto mieć na niego baczenie

Audi A6 uklad wydechowy

Audi A6 uklad wydechowy

• os przednia często stuka, co ma związek z pękającymi elementami gumowymi • końcówki drążków kierowniczych muszą zmagać z dużą masą auta i mogą wymagać wymiany po około 100.000 kilometrów

Audi A6 zawieszenie

Audi A6 zawieszenie

• wycieki oleju z bloku silnika mają najczęściej jedną przyczynę: uszczelki miski olejowej

Audi A6 silnik

Audi A6 silnik

• pękające przewody hamulcowe także nie należą do rzadkości • awarie styków elektrycznych często prowadzą do nie awarii mechanizmu opuszczania szyb, zimnych foteli i zablokowanych szyberdachów.

Audi A6 kokpit

Audi A6 kokpit

Podsumowanie “Usterki w układzie kierowniczym wykryli nasi testerzy w 3 spośród testowanych 5 aut. Równie typową usterką w Audi A6 to wycieki oleju z silnika i wybite półosie.  W autach starszych niż 6-7 lat często pękają również przewody hamulcowe.  W pojazdach bezwypadkowych nie ma problemów z rdzą. Bez zarzutu działają również hamulce i światła.

Audi A6 monitor

Audi A6 monitor

Polecany model to Audi A6 2.5 TDI (114 kW/155 PS)

Splanie testowe: Według producenta 6,9 l, zmierzone 8,0 l (diesel) 

Utrata wartości: 3 letnie Audi A6 straciło  44 % wartości nastepnie traciło co roku 2000 euro (dane z 2004 roku)

Audi A6 tyl

Audi A6 tyl

źródło: Auto Bild