Opel Insignia

Opel Insignia

Team z  Rüsselsheim załadował do Opla Insignia wszystkie możliwe extrasy, które oferuje nowoczesna elektronika. Od EPS, poprzez aktywne zawieszenie do rozpoznawania nuerów rejestracyjnych za pomocą kamery. Jednak dla klienta wsiadającego do auta liczy sie przede wszystkim jego własne osobiste wrażenie.  I to jest bardzo dobre. Nowy duży Opel stał sie bardzo nowoczesny. Widać to wewnątrz auta natychmiast. Designerzy zgubili kwestie ekonomiczne gdzies pomiędzy koncepcją i produkcją seryjną. Przyjemne kolory, dobre materiały i piękne szczegóły pokrywają cały kokpit.  Wskaźniki przyciągają wzrok niczym gra komputerowa: po uruchomieniu silnika podświetlane na czerwono wskaźniki wychylają się do maksimum i powracają z gracją na swoje miejsce. W nocy końcówki wskazówek oświetlają tarcze predkościomierza i obrotomierza Opla Insignia delikatnymi punktami światła.  bardzo fajnie to wygląda, ten efekt mógłby spokojnie pochodzić z jakiegoś koncepcyjnego Audi.

Opel Insignia wnetrze

Opel Insignia wnetrze

Silnik Opel Insignia to przygoda, bo moc 260 KM 2.8-turbo-V6, jak też inteligentny napęd na wszystkie koła ( Adaptive 4×4), to bardzo udane połączenie.  Silnik szumi cichutko i daje dużo mocy. Zero problemów z trakcą, moment obrotowy jest sprytnie rozmieszczony. Przy szybkim ruszaniu wiekszośc mocy przekazywana jestna tył, przy dłuższej jeżdzie na wprost moc przesuwana jest na przednie koła.  Także seryjne siedzenia są bardzo komfortowe.

Opel Insignia silnik

Opel Insignia silnik

źródło: Auto Bild

Dane techniczne Opel Insignia 2.8 Turbo
Silnik/Pojemność V6, Turbo/2792 cm³
Moc 191 kW (260 KM)
max. moment 350 Nm/1900
0–100 km/h 6,9 s
Vmax 250 km/h
Spalanie (l/100 km) – CO2 10,9 l  – 256 g/km
Poj. bagażnika 500–1010 l
Długość/Szerokość/Wysokość 4830/1856/1498 mm
Cena (w Niemczech) od 37.480 euro
Plusy cichy i mocny silnik, doskonała trakcja, innowacyjne extrasy
Minusy mało miejsca na głowę, denerwujące dźwieki alarmowe, ciężka zmiana biegów
Konkurenci: • Ford Mondeo 2.5, 220 KM, od 28.250 euro • Citroën C5 3.0 V6, 211 KM, od 33.300 euro